Vad gäller för uppsägningstid på era lägenheter?

Stefan

Kommentarer

  • Hej Stefan!
    Uppsägningstiden för en lägenhet är i normalfallet innevarande månad + 3 månader. Undantag ges vid flytt till särskilt boende samt vid dödsfall, då uppsägningstiden innevarande månad +1 månad. Vid flytt inom Hallstahems bestånd är uppsägningstiden innevarande månad+2 månader.

    Hälsningar Ingela
    Ingela Liss Kågebäck Marknads- & Kommunikationschef
  • Hej
    Hur lång uppsägningstid är det på ett xtra förråd som jag hyr
    Bengt Lindberg
  • Hej!

    Det är tre månaders uppsägningstid på förråd.

    Vänliga hälsningar Maria
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
  • Hejsan
    Jag har sagt upp min lägenhet den sista februari och fick då utflytt den 30maj. Jag skall flytta in i en annan av era lgh men tillsammans med min kille, borde inte jag ha utflytt sista april då jag bor kvar inom hallstahem ?
    Johanna
  • Hej Johanna!
    Tack för din förfrågan, uppsägningstiden för hyreslägenheter är tre kalendermånader. Har du tecknat däremot ett nytt hyresavtal inom Hallstahem blir uppsägningstiden två kalendermånader. Vid ytterligare frågor kan du kontakta vår växel på 0220 77 40 00 så kan vi titta närmre på ditt ärende.
    Med vänliga hälsningar
    Aryet Özer Kundvärd, Kundcenter