Vem ska sanda vid egen ingång?

Hej!
När man har ytterdörr med egen trapp direkt mot trottoaren, dock i botten av vanligt lägenhetshus, vem ska sanda trappen (hyresgäst eller Hallstahem?) Om det är hyresgästens ansvar, finns det sand i anslutning till fastigheten?
L

Kommentarer

  • Hej!
    Vid marklägenheter med egen ingång ska hyresgästen själv sköta snöskottning samt sandning från entréerna till gata eller gångväg. Finns ingen sand att hämta i närheten av din fastighet, så kan du be din områdessamordnare om en hink med sand som du kan använda.

    Med vänlig hälsning
    Maria

    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning
    (Uppdaterad )