Jag misstänker att jag har en vattenskada. Vad ska jag göra?

Bör jag kontakta Hallstahem?
Hallstahem

Kommentarer

  • Ja, kontakta oss omedelbart.

    Det går att upptäcka en vattenskada tidigt utan att vara expert. Var uppmärksam på förändringar i bostaden, t ex annorlunda lukter, fläckar i tak eller på väggar. I vissa fall kan golv kännas sviktande när du går på dem. Vanligast är skador i badrum. Tecken på skador är bubblor i plastmattan, att skarvar öppnar sig eller att det låter tomt när du knackar på en kakelplatta. Om det finns sprickor i kakelplattor eller om mattan har släppt från underlaget finns en risk att det uppstår fuktskada.

    Om du ser tecken som ovanstående i sin bostad ska du höra av dig till oss, så att vi snabbt kan åtgärda dem. Vattenskador täcks av din hemförsäkring eller vår fastighetsförsäkring, beroende på orsaken.
    Lina Andersson