Jag har läst att Hallstahem är med i Klimatinitiativet, vad är det?

Vad gör Hallstahem för klimatet och miljön - och för att bli mer hållbart som företag?
Hallstahem

Kommentarer

  • Klimatinitiativet är de allmännyttiga bostadsbolagens gemensamma initiativ för att bidra till att Sverige når klimatmålen. Klimatförändringarna är ett reellt hot mot kommande generationers möjligheter att leva på vår planet. Världens länder har därför enats i ett klimatavtal (Parisavtalet) om att den globala temperaturökningen ska hållas under 2 grader. I Sverige innebär detta att vi senast 2045 inte ska ha några nettoutsläpp av växthusgaser. Allmännyttan, som Hallstahem är en del av, har en viktig roll för Sveriges klimatomställning och vill ta sitt ansvar.

    Läs mer om Hallstahems hållbarhetsarbete här
    Lina Andersson
    (Uppdaterad )