Jag fryser i min lägenhet, vad ska jag göra?

Hallstahem
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Värmen styrs centralt via vårt värmesystem och reglerar temperaturen hemma hos dig, dygnet runt. Målet är minst 20 grader.

    Automatiserat värmesystem
    I övergången mellan sommar och höst varierar temperaturen utomhus mycket, och det påverkar även värmen inne. Värmesystemet ställer nämligen in sig efter utomhustemperaturen. När vi har kallare nätter och varmare dagar, som på höst och vår, tar det ibland ett tag innan systemet hittar rätt balans. Detsamma gäller vid större temperaturväxlingar under vintern. Då kan du uppleva att det blir kallare i lägenheten. Dock reglerar systemet detta på någon dag, så ha tålamod och avvakta lite med att göra felanmälan. Har du väntat i ett par dagar och fortfarande inte har 20 grader inomhus, hör av dig till oss med en felanmälan. Det vi gör då, är att din områdessamordnare gör en första felsökning, och åtgärdar felet direkt om han kan. Om problemet är svårlöst, så lämnas det över till vår driftavdelning för justeringar i värmesystemet.

    Det som är kallt för dig, är varmt för någon annan
    Kom ihåg att temperaturen inne handlar mycket om den egna upplevelsen. Vi höjer inte värmen i specifika lägenheter med hänsyn till den subjektiva upplevelsen hos varje hyresgäst. En del är mer frusna av sig, andra mer varmblodiga. Är man en frusen person, kanske det inte räcker med 20 grader för att känna sig varm inomhus. Då är lösningen att ta på sig varma sockor och en tröja under årets kalla månader.
    Lina Andersson
    (Uppdaterad )
    Bästa svaret