Vad har jag för uppsägningstid om jag flyttar till en annan lägenhet hos Hallstahem?

Jag bor hos Hallstahem idag, men har hittat en annan som är ledig just nu. Hur lång uppsägningstid har jag?
Hanna

Kommentarer

  • Hej Hanna!
    Vid flytt inom Hallstahems bestånd är uppsägningstiden 2 månader. Det innebär att du kan få dubbel hyra under två månader, vilket kan vara bra att veta innan du tackar ja till ett erbjudande.

    För att godkänna en flytt inom Hallstahem bör också följande kriterier vara uppfyllda:
    • Du ska ha bott i nuvarande lägenhet i minst ett år.
    • Hyran på nuvarande bostad måste vara betald liksom ev. fakturaskulder. Inga krav ska ha gått ut de senaste tre månaderna.
    • Inga störningar från nuvarande bostad de senaste sex månaderna.
    • Vid skadedjur i nuvarande lägenhet, får flytt inte ske innan lägenheten är fri från dessa, för att minimera risken för spridning.

    Hälsningar Maria
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning