Betala utan pengar på kontot?

Jag har registrerat ett kontokort med automatisk påfyllning. Kan jag då göra ett SMS-köp på större belopp än vad som finns på mitt WyWallet-konto? Vilket belopp dras i så fall på kontokortet? "Minusbeloppet" på kontot eller hela köpet?
När dras det på kontokortet? Direkt vid köpet eller vid viss tidpunkt i månaden?

Jag har inget behov av att ha pengar "för jämnan" i WyWallet. Däremot så behöver jag ibland betala lokaltrafik/parkering med WyWallet och vill inte krånga med att fylla på när jag står där vid bussen/parkeringsautomaten.

Göran B Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Göran,
    Om du har för lågt saldo på ditt WyWallet-konto så kommer det fyllas så mycket som behövs för att kunna genomföra köpet. Dock så är lägsta påfyllningsbelopp 50 kr.

    Så när det gäller små köp, såsom lokaltrafik/parkering, så kommer kontot att fyllas med 50 kr vid de köptillfällen som ditt saldo är för lågt.

    Adam Head of Marketing
  • Det här svaret tog mig 40 minuter att leta fram trots att det för mig är en av de viktigaste frågorna om tjänsten. Informationen borde åtminstone finnas i er Q&A på siten.

    Stefan
  • Hej Stefan,
    Du har helt rätt. Vi kommer att lägga till den i FAQ dokumentet.
    Tack för att du meddelade oss!

    Mvh,
    Kristian

    Kristian Customer Process Manager
  • Ovanstående stämmer inte.
    Jag har 0 kr på mitt WyWallet-konto och automatisk påfyllning från min kreditkort.
    Alltså borde det ske en automatpåfyllning så fort jag gör ett köp.
    Hittills har alla mina försök att köpa blivit nekade eftersom jag saknar täckning.

    Göran B
  • Hej Göran,
    Om du saknar täckning på ditt kort så är det troligen din bank/kortutgivare så säger ifrån när du ska sätta in pengar till ditt WyWallet-konto. Det kan du kontrollera med din bank/kortutgivare.

    Du får gärna ringa in till vår kundtjänst på 0771 22 50 50 om du har frågor kring insättningar till ditt konto.

    Med vänliga hälsningar,
    Kristian

    Kristian Customer Process Manager
  • Hej igen!
    Täckning finns på mitt kort, rätt kortnummer ligger inne. Felmeddelandet säger
    "För att kunna skänka gåvor behöver du vara ansluten till WyWallet och säkerställa att det finns täckning". Jag tolkar det som att det är mitt WyWallet-konto som saknar täckning (korrekt) - men då ska ju automatpåfyllningen slå till. Det gör den inte. Jag tror fortfarande att felet ligger hos er.

    Göran B
  • Hej Göran,
    Tack för ditt svar.

    För att vi ska kunna felsöka ordentligt så vore det bra om du kan ringa oss på 0771 22 50 50.

    Med vänliga hälsningar,
    Kristian

    Kristian Customer Process Manager

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Bifoga filer

Ditt inlägg & namn blir synligt för alla. Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy