Titeln

Viktplus låter som en #öka din vikt"-sida. Inget bra om man söker på google och letar efter synonymer till minskning eller nedgång.

Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Det är ju alltid svårt att hitta bra namn på applikationer. De ska vara ett kort namn som är lätt att komma ihåg, lätt att stava till och som ger rätt associationer. Dessutom ska det finnas en ledig domän.

    Eftersom konkurrensen är ganska hög när det gäller webbplatser som handlar om viktnedgång så är det svårt att få det perfekta namnet. Med tanke på att de flesta sökmotorer visar sidtiteln och ett utdrag från varje sida i resultatlistan, så tror jag inte det är så stor risk att folk missförstår vad sidan handlar om.

    Har du förslag på namn som du tycker är bättre så får du förstås gärna komma med förslag.

    /Marcus

    Marcus Andersson Utvecklare
  • Plus rullar ju bättre av tungan än vikt så varför inte kombinera det med något positivt som hälsoplus.se. Om adressen inte är lika viktig så kan ni nog få in vikt i kommentaren eller i title så att google skriver det i fet stil på sökresultatet.

    Johan
  • Hmm, nu när jag ser ditt förslag på namn så inser jag att du verkar ha läst fel på namnet. Webbplatsen heter viktPULS inte viktPLUS. Då förstår jag också att du tyckte det var ett konstigt namn på en tjänst som ska hjälpa folk gå ner i vikt...

    Marcus Andersson Utvecklare
  • Gha! My bad=)

    Johan