Modelldata per område - Exportera data

Hej!

Jag är inne på modelldata per område och försöker exportera data till excel för området "N S M Bottenhavets kustvatten", men det går inte. Det har gått hur bra som helst att exportera data till excel för andra områden.

Kommentarer

  • Hej Chiquitita! Du har hittat en bugg i den "uppdaterade versionen" som vi kommer att åtgärda men det kommer att ta några månader eftersom vi samtidigt försöker införa andra rättningar och förbättringar. Det är kopplingen mellan beräkningar på land och i kusten som trilskas i detta fall - vi gjorde nyligen en förändring i ID-sättningen av landområden som gjort att vår databas inte hittar något tillhörande landområde till detta kustområde, men avrinningen från land i detta ytterområde är ändå relativt liten.

    Därför rekommenderar jag att du tills vidare laddar ner data från "arkivversionen". Klicka längst upp till höger på skärmen ("Arkivversion") och klicka på det aktuella området. Arkivversionen är en tidigare modellversion (augusti 2013) och skiljer sig än så länge bara marginellt från den "uppdaterade versionen" (du kan ju ladda ner data från andra områden och jämföra).

    Niclas Hydrolog