Ingen flödesdata från 2012-13

Skulle ha tag i flödesdata för några delavrinningsområden i Viskan. Då finns data bara fram till 2011-12-31. Brukar vara data fram tills igår typ. Varför?

Kommentarer

  • Igår driftsattes en ny version av S-HYPE på Vattenwebben - S-HYPE 2012. Där finns för närvarande tyvärr bara data t.o.m. 2011. Modelldata från 2012-01-01 och framåt kommer att fyllas på i slutet på nästa vecka om allt går som planerat. Modelldata för 2012 finns dock tillgänglig med S-HYPE 2010. Länk till S-HYPE 2010 kommer ut på Vattenwebb förhoppningsvis under dagen (eller senast imorgon).

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • OK, tack för snabbt svar!

  • Hur går det med data från 2012? Det verkar inte ha kommit ut ännu, finns det någon ny tid då ni tror det kommer finnas tillgängligt?

    Mvh
    Linda

  • Data för 2012 med Modellversion 2012 borde komma ut inom några dagar. Data för 2012 finns dock tills vidare ännu tillgängligt i Modellversion 2010 (högst upp till höger i bildskärmen under modellresultat).

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej!

    När kommer den stationskorrigerade vattenföringen för 2012 finnas tillgänglig?

    Vänligen
    Malin Anderson

  • Stationskorrigerade modelldata kommer tidigast ut i mitten på april.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Kommer data för 2012 finnas i version 2012 innan fredag? Det finns för vissa områden men inte alla än har jag sett.

  • Tar tillbaka det, var visst inne på version 2010 när jag hittade data för 2012. Men undrar iallafall när det kommer i version 2012.

  • Hej!

    Nu har data dygnsuppdateringen kommit igång och nu finns data för hela 2012 på Vattenwebb.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej!

    Nu är vi i mitten av april och stationskorrigerade vattenföringsdata finns inte tillgängliga för 2012 ännu. Kommer de att publiceras i dagarna eller dröjer det längre? Jag behöver dessa för transportberäkningar under de närmsta dagarna, därför undrar jag om jag ska fortsätta vänta eller om jag får nöja mig med de som finns tillgängliga idag?

    Vänligen
    Malin Anderson

  • Hej!

    Det dröjer tyvärr någon vecka till innan värden kommer ut på Vattenwebb, men vi arbetar på det och kommer lägga ut värden så snart som möjligt.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej! Jag behöver flödesdata för 2013 för ett antal aro, men hittar bara t.o.m. 2012. När publiceras 2013 års data?

    Vänliga hälsningar,
    Anna

  • Hej!
    Data för 2013 och 2014 finns i fliken "Dygnsuppdaterade värden".

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Aha, vad bra! Såg inte den fliken. Tack!