Data för 2014

Hej!

Hittar inte modelldata för 2014 på vattenwebben. Tacksam för svar och anvisning hur jag kan få tag i data.

Kommentarer

  • Hej!
    Modelldata för 2014 finns i fliken "dygnsuppdaterade värden".

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej!

    Tyvärr kan jag inte hitta någon sådan flik i den excelfil som jag kan spara ner.

    Exempel:
    EU_CD SE590400-174090
    Vattenförekomstnamn Näslandsfjärden

    Länk: http://vattenwebb.smhi.se/modelarea/

    /Svante

  • Hej!
    Då förstår jag. För inlandet finns denna flik, men inte för kusten. Vår förhoppning var att uppdatera kustzonsmodellen tom 2014 under hösten, men det finns risk att vi inte hinner klart innan jul. Värden för 2014 borde senast finnas i Vattenwebb under januari.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej!

    Tack för svar. Det var dåliga nyheter. Jag är beroende av dessa data för en rapport som skall vara klar innan jul. Finns det möjligen data för de områden jag är intresserad av? Alternativa lösningar?

    Svante Nyberg, EMB

  • Hej!
    Detta har högsta prioritet för tillfället så vi håller tummarna för att vi hinner i mål innan jul. Tyvärr kan vi inte leverera dessa data "vid sidan av".

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej!

    Följer upp vår konversation för 2 månader sedan. Är isdata enl östersjökoden inmatade och klara nu?

    Hälsningm,
    Svante Nyberg
    EMB

  • Hej! Vattenwebb har nu uppdaterats med nya modellversioner både för land och kust, och inkluderar nu data för 2014. Data från tidigare modellversioner finns att ladda ner från Vattenwebb arkiv.

    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig