Att Välja Excel file

Hej !

Det går inte att välja några införmation i excel filer, jag måste öppna en på en, och det tar lång tid för att kunna hitta införmation.

Kommentarer

  • Prova gärna att gå in i "Modellresultat för hela Sverige" och se om du enklare hittar den information du söker där.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • tack så mycket för det men det finns inte data för totaltransport för fosfor t.ex. i hela Sverige file?

  • Du kan hitta denna information i källfördelningen (tabellen TNW, totalt netto för hela avrinningsområdet). Om du skapar en ny kolumn där du summerar alla termer i källfördelningen får du totala transporten i utloppet av varje delavrinningsområde. Det blir förstås ett årsmedelvärde över hela perioden 1990-2010.

    Det kan vara bra att känna till att en ny, omkalibrerad version av S-HYPE är på väg att publiceras i Vattenwebb. Versionen heter S-HYPE 2012 och är planerad att lanseras i början av nästa vecka.

    Niclas Hydrolog