Belysningsexempel

Lampor, spot, etc. är ju nästan ett måste att få se installationsexempel på. Vi har handlat av er men använt google och konkurrenter till er för att få en uppfattning på hur ljuskägla och allmänbelysning kommer att se ut efter installation. Det känns lite som att köpa "grisen i säcken" när man web-handlar genom att bara avgöra armaturers ljuskälla och design. En klar förbättringspotential finns likt era utearmaturer och vissa LED-belysningar.

Mvh
Magnus Östholm

Kommentarer

  • Hallå Magnus!

    Stort tack för din feedback! Vi är medvetna om detta - både i form av potential, men också i form av den enorma utmaning detta innebär. Vi erbjuder idag nästan 1.600 lampor och sortimentet växer med cirka 100 lampor i månaden. I många fall levererar tyvärr inte våra leverantörer några miljöbilder själva, utan vi har två val: 1. Att be våra kunder att skicka in bilder på sina produkter när de "installerats". Detta gör vi, och vi får varje månad in en handfull kundbilder med tillräckligt hög kvalité för att kunna användas publikt. 2. Att installera och fotografera själva. Här kommer dock den stora utmaningen..

    Om vi uppskattar att cirka 1000 av våra produkter idag saknar en miljöbild, och att det - för oss - skulle ta cirka 30 minuter att sätta upp fotomiljö samt installera lampan, samt ytterligare 30 minuter för själva fotograferingen samt efterarbetet med att redigera och beskära så skulle det ta oss 42 dagar att fotografera våra lampor, räknat på att vi gjorde detta 24 timmar om dygnet, 42 dagar i sträck. Omräknat i faktiska 8-timmarsdagar innebär detta 125 arbetsdagar med en heltidsanställd som enbart jobbar med detta.

    Den andra stora utmaningen är att vi givetvis inte kan lagerföra 1.600 lampor. Om vi skulle göra detta, så skulle dessa lampor - om vi la dem precis kant i kant - täcka en yta på 640 meter. Detta räknat på ETT exemplar per produkt.

    Jag jobbar varje dag på att hitta lösningar på hur vi kan skapa en process där vi enkelt kan ta fram miljöbilder till en kostnad som vi orkar med, och jag tar emot förslag med öppna armar från dig och alla andra!

    Ha en fortsatt härlig solsöndag!

    MVH,
    Magnus Lundin, VD - Uttaget.se

    Uttaget Belysning Lmapor & Belysning på nätet
  • Om jag var ni skulle jag använda sidvisningar för att sortera ut de lampor som visas mest på er webbplats, och som dessutom saknar miljöbeskrivningar. På så sätt kan ni koncentrera er på de 100 populäraste, snarare än alla 1600 lampor.

    Olika sätt att få tag på bilder:

    1. Fotografera själva
    2. Be resp. företag skicka miljöbilder (be dem specifik, många har fler bilder i någon databas någonstanns)
    3. Titta på tillverkarens egen sajt. Hittar ni något relevant kan man alltid fråga om det är ok att ni använder dem, borde vara i deras intresse.
    4. (Risky) Länka till Google Images med produktnamnet.
    5. Be kunderna skicka in bilderna direkt i bekräftelsemailet (eller ännu bättre en vecka efter att produkten kommit).
    Emil Stenström
  • Bernt Roos Tunavägen 37 64043 Ärla

    Bernt Roos