Visa turnummer / tågnummer

Skulle vara toppen om vi kan få tillgång till tågnummer / turnummer i svaren från SLs API. Detta gäller framförallt reseplaneraren och realtidsinformationen.

Kommentarer

  • Hej!

    Enligt Sofia Erikssons tidigare svar så har SL inga planer på att införa detta, se tråd:
    https://kundo.se/org/trafiklabse/d/visa-typ-av-...

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Hej Martin, den här tråden skapades för att vi pratade om olika saker. I den föregående tråden pratas det om typ av tåg, t.ex X60.

    Här är vi intresserade av att få med turnummer/tågnummer. Detta har inget med tågtyp att göra vilket var vad Sofia Eriksson svarade på där.

    Med turnummer kan vi samköra realtidsinformation med reseplanerare och kanske t.om mappa det mot GTFS. Idag finns det ingen koppling mellan de olika API som finns, detta skulle hjälpa.

  • Hej!

    Misstolkade frågan då jag läste den lite fort.
    De på SL som jobbar mot Trafiklab är på semester nu så vi tar upp detta för diskussion med dem när de är tillbaka.

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Toppen!

  • Hej, bump på den här.

  • Vi har tyvärr inte hunnit behandla den här frågan ännu.

  • Kör en ny bump.

  • Hej!

    Realtid i reseplaneraren kommer inom kort så den koppling mellan reseplanerare och realtid som föreslås i tråden kommer ingå i reseplanerar-APIt.

    Hör gärna av er igen ifall det finns det andra/fler scenarios där turnummer skulle vara en nödvändig eller önskad information?

    //Sofia

  • Jag vill inte gå in på vad jag vill använda det till publikt, om ni vill veta hur det är tänkt att användas är ni välkomna att kontakta mig.

    Turnummer är en viktig del för att identifiera en unik resa från andra, idag spretar era tjänster då de inte kan samköras. Ni löser en del av det genom att lägga till informationen i reseplaneraren det gäller dock bara om man använder er reseplanerare.