Unik nyckel för avgångar i SL Realtidsinformation 3

Hej!
Sitter och fantiserar över att bygga en funktion i min applikation Slebble som skulle behöva få ut en unik nyckel för alla avgångar.

Detta är såklart möjligt med hjälp av att tidstabellen som följer med bussar och pendeltåg.

Som jag har förstått det så är tunnelbanans del av api:et lite problematiskt.

Men om tidstabellen för tunnelbanan skulle kunna följa med i responsen eller en unik nyckel för avgångarna så skulle man enkelt och säkert kunna matcha tunnelbanans avgångar med varandra vid två olika anrop.

Sammanfattning:
Unikt nyckel för tunnelbanans avgångar eller tidstabellen för tunnelbanan i response vore awesome!

Kommentarer

  • Hej Peter,
    Realtidsinformationen för tunnelbanan hanteras i ett helt separat system och hämtas i form av strängar från tunnelbanans skyltsystem i brist på andra möjligheter. Den information som visas på perrongskyltarna är den informations som finns att få tag i.

    Det pågår arbete med att få in tunnelbanans realtidsinformation i samma system som övriga trafikslag. Först ut att ställa om till nya systemet är gröna linjen, vilket är planerat att ske under Q3 2015. Då kommer det finnas motsvarande information för den trafiken som det finns för övriga trafikslag. Tidplanen för röda och blå linjen är ännu lite osäker.

    /Sabina

  • Jag är också inttresserad av ett robust sätt att identifiera avgångar