SL Reseplanerare 2 originId & desId

Hej,

När jag tittar på värdet av originId och destId verkar det inte stämma med dokumentationen om att det ska representera siteId. Det verkar istället vara id till en stop point.

För T-Centralen för jag tillbaka följande id från planeraren; 400102051.

Vi kan enkelt översätta det till siteId om vi behöver det, men isf vill jag gärna veta vad vi kan förvänta oss här. Det finns fördelar med ha stop point id här med.

Kommentarer

  • Hej,

    Dokumentationen kommer att uppdateras då det står fel.

    Det är som du skriver ett id till en stoppoint som man får tillbaka i origin/destination elementet. Detta id behöver översättas till ett siteid för att göra vidare sökningar.

    //Daniel A

  • Tack, nu behöver vi bara uppdaterade filer till SLs hållplatser och linjer API för översättningen så är det klart 😀

  • Det finns nu ett nytt api, "SL Hållplatser och Linjer 2". Som är uppdaterad, dock ej filer.

    //Daniel A

  • Tack!