SL Realtidsinformation 3 - Roadmap

Hej,

Det vore bra med en liten statusuppdatering på hur det går med de nya API:erna. Jag använder SL Realtidsinformation 3 och om jag förstått det hela rätt får jag bara ny data ungefär en gång i kvarten, när kommer det gå live?

Kommentarer

  • Hej!

    Den gick över i produktion i veckan och ska vara tillgänglig. För att anropa APIet krävs att du skaffar en nyckel enligt vanligt praxis på Trafiklab.

    Lycka Till!

    //Åke

    Team Trafiklab
  • Hej,

    Goda nyheter! Kan ni förtydliga vad LatestUpdate entiteten innehåller för data då, eftersom att den bara uppdatera en gång i kvarten för mig...

  • Hej!

    Använder du URLen api.sl.se/api2/realtimedepartures.<format>?

    //Åke

    Team Trafiklab
  • Hej!

    Jag har precis anropat http://api.sl.se/api2/realtimedepartures.json?key=[KEY]&siteid=9001&timewindow=30 en gång i minuten under 5 minuters tid (bashscript, wget) och om jag diffar responsen från första körningen med den sista så är de identiska.

  • Hej,
    Jag skickade ärendet vidare till våra tekniker direkt igår eftermiddag men väntar fortfarande på svar.

    LatestUpdate anger när informationen hämtades från källsystemet. Syftet är, förutom att kunna se om informationen som hämtas och presenteras av API:et är aktuell, att veta vad avgångsprognoser av typen "2 min" relaterar till. LatestUpdate-tiden presenteras alltid tillsammans med avgångsprognoserna i SL:s webbgränssnitt.

    /Sabina

  • Hej,

    Jag har testat att generera en ny nyckel under morgonen och köra ett par minuter med den. Det gav precis samma resultat.

  • Hej,

    Jag har också testat att generera ett nytt projekt och en ny nyckel, utan framgång. Problemet kvarstår.

  • Nu är problemet identifierat och förhoppningsvis åtgärdat. Det var fel i inställningarna i API-portalen, vilket kommer att vara åtgärdat ganska snart genom en omstart av systemet.

    /Sabina

  • Hej,

    Det ser ut som att det fungerar bättre nu!