Realtid: Ersätt DisplayTime med något bättre

TL;DR: byt namn på DisplayTime till MinutesUntilDeparture, gör det till ett heltal, och gör fältet ej obligatoriskt för att indikera avsaknad av realtid.

DisplayTime är ett väldigt konstigt, oförutsägbart fält. Det är allt på en gång---ett klockslag, ett intervall+" min", ett ord ("Nu"). Det vore okej om det fanns andra fält som kunde ersätta det, men det verkar inte finnas (enligt svaret på den här frågan så måste man använda DisplayTime: https://kundo.se/org/trafiklabse/d/sl-realtidsi... ).

Varför envisas APIet med att bestämma hur datan ska presenteras?

Det försvårar inläsning också. Just nu verkar man behöva läsa och tolka det fältet med regex, och hålla tummarna för att man täckt alla fall. Lättare vore ju att dela upp det i flera fält: "isRealtime" och "minutesUntilDeparture" där noll ersätter "Nu". Om inte isRealtime så använder man helt enkelt timeTabledDateTime, som redan finns. Eller ännu enklare, skippa isRealtime och låt avsaknaden av minutesUntilDeparture signalera att man måste använda timeTabledDateTime.