Position på tunnelbaneuppgånfar

Hej,

Jag har nu tittat närmare på GPS-positionerna som finns i det nya API:et och det verkar som att positioneringen för tunnelbanestationer är inte innehålller tunnelbaneuppgångar utan någon approximativ position.

Vad är det för positioner som visas i Stoppoints?
Finns det någon data där tunnelbaneuppgångarna visas?

Kommentarer

  • Hej!

    Koordinaten för stoppställe (stoppoint) visar en ungefärlig position för fordonet. När det gäller buss är det en koordinat som har mätts upp med bussens utrustning. För spårtrafik brukar det vara en punkt på spåret någonstans längs plattformen.

    Vi har data för stationsentréer men vi har inte exponerat dem i något api ännu.

  • Då framför jag mitt önskemål på att de exponeras i ett API så småningom.

  • +1