Kommer Sjövägen (och helst även Djurgårdsfärjan) läggas till Realtid?

Nu är det sommar, och när man rör sig i Stockholm vill man gärna utnyttja transporterna på vattnet så mycket som möjligt. Därför vore det mycket smidigt om man kunde få även avgångarna för Sjövägen och Djurgårdsfärjan i Realtid. Om ingen feed finns ännu skulle man ju kanske kunna göra en mock-up med tidtabellen så länge? Stationerna måste ju givetvis också definieras...

Kommentarer

  • Hej Peter,
    Tack för synpunkten!

    Planerade avgångstider är möjligt att presentera via API:et men däremot finns ingen realtid för den här trafiken. Information kommer att läggas till så snart som möjligt, men eftersom nästa möjliga release är i augusti dröjer det ett par månader.

    /Sabina

  • Strålande nyheter, tack Sabina

  • Hej, jag saknar fortfarande Sjövägen båttrafik (båttrafiken är viktig och kommer bli än mer viktig för många) i er, bortsett från detta utmärkta App - Res i STHLM. Ni hade den informationen tidigare men togs bort i våras.
    /Erik

  • Hej,
    Ursäkta sent svar!

    Båttrafiken finns med i API:et Realtidsinformation 3 sedan slutet av augusti.

    /Sabina

  • OK, det är strålande nyheter. Var dock precis inne och tittade på Realtid3 dokumentation, och där omnämns det inte så formatet är okänt om man inte har tid att reverseengineera vilket jag inte har just nu. När kommer uppdaterad dok?

  • Antingen har ni lagt till informationen sedan jag läste förra veckan, eller så läste jag mycket fel. Informationen finns på plats, och jag skall lägga till funktionen för båtarna i min app i samband med att jag byter från realtid2 till realtid3, stort tack.

  • Kan nog ha varit så att det saknades viss information... Missade att svara, men åtgärdat blev det hursomhelst igår.