Kan man få fler av gångar från ert realtids API?

Hej!
Stort tack för era öppna API:er! Det är så härligt att detta finns och det dessutom ges ut som öppen data.

Jag har en fråga om "Realtidsinformation 3". För det mesta så får jag (för tunnelbanestationer) tre avgångar i respektive riktning.

Men ibland är det bara en avgång i endera riktningen. Finns det någon parameter jag kan ange annorlunda för att få ut fler? Som inte finns i dokumentationen? Jag har ändrat så att TimeWindow är 60, men det verkar inte bli någon skillnad.

Jag har också märkt att från Kungsträdgården (siteId 9340) är det vanligt att det inte blir någon tunnelbane-avgång som kommer med.

Kan jag ändra någon parameter för att endast hämta tunnelbaneavgångar?

Tackar på förhand för hjälpen 😀

Hälsningar
Wille

Kommentarer

  • Hej,
    det går inte att få ut fler avgångar för tunnelbanan. Informationen hämtas från tunnelbanans skyltsystem och består av en textsträng uppdelad i två rader, även om vi presenterar den i lite mer användarvänligt format. Det som står på plattformsskylten för tillfället är det som går att få ut.
    Det pågår ett projekt för att koppla in tunnelbanans realtid i samma system som övrig trafikinformation. Gröna linjen kommer att kopplas in i den centrala plattformen efter sommaren 2015 och då kommer det finnas motsvarande information för den banan som det finns för övriga trafikslag. Tidplanen för röda och blå linjen är ännu lite osäker.

    /Sabina

  • Stort tack för mycket snabbt svar!

    Bra att veta, då får jag komplettera med lite info från den vanliga tidtabellen.

    Det som passar mig så bra är att jag med realtids-API:et kan få alla avgångar från enskild station. Med reseplaneraren behöver jag ange vart jag vill åka också.

    Finns det något API där jag kan se t-bane-avgångar från en station och få "i alla riktningar" därifrån? Om det inte finns så löser det sig ändå och kombinerar flera requests, men vore smidigt om det fanns.

    Tack igen!

    Mvh
    Wille

  • @Wilhelm det går att hämta alla planerade avgångar via GTFS filerna som finns publicerade.