journeypatternpointonline

Hej!

Här kommer en till fråga angående SL:s nya API hållplatser och linjer.
Jag undrar vad syftet är med journeypatternpointonline.csv. Jag förstår att man kan se vilka hållplatser olika linjer passerar, men vad innebär egentligen directionCode? Vad jag kan se så passerar direction 1 och 2 i princip samma hållplatser i samma ordning (med små variationer). Är det bara SL:s linjer som finns med i den filen (inte Waxholmsbolaget)? Vissa linjer stannar vid olika hållplatser olika dager (eller tider på dygnet), hur reflekteras det i journeypatternpointonline?

Kommentarer

  • Hej!

    Hållplatserna i rapporterna redovisas inte i den ordning de angörs. Jag misstänker att det har blivit ett missförstånd då rapportens namn indikerar att det handlar om journeypatternpoints men innehåller StopAreas. Jag tar frågan vidare inom organisationen och återkommer.

    Tack för hjälpen!

  • Hej igen!

    Vi har felanmält journeypatternpointonline då den ska visa vilka JourneyPatternPoints en linje trafikerar och inte StopAreas som den gör nu.

  • +1

  • Hände det nåt med det här?

    Man vill alltså ha StopPoints per linje, i rätt ordning. Nu är det StopAreas, i fel ordning.

  • Hej!

    Detta ska vara rättat i nästa nästa version som kommer inom kort.

  • Betyder detta att vi kommer få stop points istället för stop areas? Var precis på väg att göra ett inlägg om precis det. När kan vi förvänta oss en uppdatering?

  • Hej,
    den nya versionen av Hållplatser och linjer med StopPoints är planerad att släppas under februari.

    /Sabina