Konstig (irrelevant) avrundning

Vad är det för mening med att ange en grovt avrundad tid mellan från- och till-orterna (se bifogad bild) när den exakta tiden står överst? Jag misstänker att flera tider anges om byten ingår i resan, men om den anges så inexakt är det väl ingen mening?

Till kundo.se: gemknappen döljer texten och gör det ibland svårare att skriva. Varför inte fem knappar nedan?

Bifogad fil:

Torkel

Kommentarer

  • Hej, tanken är att ge en något förenklad överblick för längre resor. Tiderna är alltid mer eller mindre ungefärliga då det inte sker någon uppdatering mot realtidssystemet här än, kanske att det skulle stått "ca" eller liknande i anslutning.

    Johan Berg Nilsson
  • En god tanke kanske, men om 2:29 blir 2 och 2:31 blir 3 har man inte så stor nytta av det, tycker jag.

    Dessutom ser jag nu att tiden är fel i rubriken i bilden ovan. Det borde stå 2:16 till Norra Ingmarsö eller 2:26 till <slutdestinationen> om den inte är samma som sista hållplats, men om <slutdestinationen> är avsikten, så borde den tiden (som nu) och den korrekta platsen anges oavsett om det sista färdmedlet stannar där eller om man måste gå en bit som i detta exempel.

    Glöm inte Kundo!

    Torkel
  • Ja du har rätt där, det krävs definitivt fler som tänker till om de här vyerna. Skriver upp på att göra listan. Slutdestinationen bör ändras med ja, jag har missat den delen då tiden som visats tidigare endast haft med "restid" och ej eventuell gång.

    Ang. Kundo tror jag det är smidigast att du lägger upp en rapport med en skärmdump på deras egna forum här, https://kundo.se/org/kundo/.

    Johan Berg Nilsson