Skärpning med städning i Edsberg

Hörrni, det är för taskigt i Edsberg. Toaletterna är sunk. Det är grusigt o dammigt på banorna. Näten är paj. Kan vi inte få dit en värdig dörrmatta. Är det någon som städar där?

Gustaf

Kommentarer

  • Hej Gustaf!
    Vi håller med om att det är mycket som har chanserat i Edsbergshallen under det senaste året. Därför finns det nu en åtgärdsplan för hallen, där vi under våren kommer att fixa till några av de punkter som ditt missnöje gäller plus lite till, och som förhoppningsvis kommer att höja trivselnivån.
    Näten mellan banorna ska lagas och de trasiga bänkarna ute på banorna ska bytas ut. Vad gäller omklädningsrummen ska bänkar renoveras och toastolar bytas ut. Bastun ska få en ny golvtrall och vi ska försöka att åtgärda så många småskavanker vi hinner. Entrén har länge varit ett bekymmer och planen är nu att bila upp golvet och lägga dit ett rejält galler, samt komplettera med en tung gummimatta runt om.
    Vad gäller städningen i allmänhet kan vi informera om att papperskorgar och golv i servicedelen har en i stort sett daglig tillsyn. Banorna sopas en gång per vecka. Huruvida detta är tillräckligt får medlemmar och kunder gärna diskutera i detta forum. I slutändan blir det ändå en kostnadsfråga om man t ex ska sopa banorna en eller två ggr/vecka och sen en bedömning av om det är värt insatsen. Hur vi än gör framöver tar vi till oss dina synpukter.

    Mart Kerem Administratör