varning för åska app

Efter att ha grillat lite elektronik hemma så där lite oväntat (går från finväder till mörka moln på 30 min) så vore en app med åskvarning guld värd. Perfekt på en android nalle med en widget som det börjar
blixtrar i, typ!

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    Tack för goda ideer. Just nu har vi inga planer för en app med åskvarning, men du kan i nuvarande app "SMHI väder" följa åskvädren via blixtregistreringar som uppdateras var femtonde minut. Det ger dig i alla fall en bild av var åskan finns för tillfället och hur den rör sig.
    mvh
    Ilmar

  • Det vore väldigt bra med en sån funktion om man skulle kunna få åskvarning 1 dag innan. Skulle nog rädda många elektriska saker för folk.

    Hoppas ni kan lägga in en sån funktion snart.

  • Här blixtradarn crashat??
    Här åskar en hel del här
    Östersund-gällö ,,kom från söder å vidare norrut
    men inte en registrering kl 17-19 endast tidigare typ norska gränsen ,dalafjällen,,

  • Hej
    Det var problem med blixtarna, men det är nu åtgärdat.
    mvh
    Ilmar