ta ur data från en viss plats.

hej, är så att vi jobbar med ett mindre projekt i en by där vår testutrustning är känslig för olika väderförhållanden och då skulle jag vilja kunna få ut en logg + bild från SMHI från den platsen och kunna jämnföra den med informationen från testutrustningen ifrån samma tidspunkt för att kunna avgöra ifall det är vädret eller utrustningen som håller på strula.

..så min fråga är, har ni en sådan tjänst som kan bevaka en plats och skicka ut loggar / bilder från en viss plats... eller måste vi själva knepa ihop en sådan tjänst?

tack i förhand

Kommentarer

  • Gäller det observationer eller prognoser som du vill ha data från? Det finns redan nu möjligheten att få "lokal prognos" respektive "observerade/beräknade data".
    kanske kan själva skapa en "snurra" att lagra data för de orter ni är intresserade av.

  • hej igen, tack för svar. Vi har bara planerat titta bakåt i tiden så det ska nog vara prognoser, det borde vara bra med observationer men närmaste station är ganska långt borta ifrån våran utrustning när jag tittar på en karta med observationer.

    Det finns så många kartor här på smhi att jag inte kan finna rätt? Det jag söker är en karta som visar nederbörd, vind och moln som uppdateras i intervaller.

    Det viktigaste för mig är att den uppdateras och helst att den är detaljerad, då kan jag nog knepa ihop något.

    tack för svar

  • På nätet finns många sidor som redovisar privata väderstationers mätningar, kanske det kan vara ett försök att hitta en en lämplig vid sökning.