Startsidan, som alltid visar Stockholm

Min hemort har jag lagt in som favorit, men jag måste alltid klicka mig fram. I Götaland bor mer än 50% av Sveriges befolkning och vi är inte intresserade av vädret i Stockholm. Startsidan bör visa min favorit direkt. I Stockholm bor bara en mindre del av Sveriges befolkningen.

Kommentarer

  • Hej Peter!
    Det är inte så svårt att få sin Startort eller Favorit. När man sökt på en ort och namnet kommer upp så finns det till höger om namnet en liten nål, om man klickar på den så blir orten din Startort, söker du sedan en annan ort så kan du klicka på stjärnan till vänster om namnet, så sparas orten som en Favorit.

  • Hej Gunnar!
    Jag har gjort min ort till favorit och markerat nålen. Tyvärr hamnar jag på Stockholm när jag startar smhi.se på Safari Imac.
    Börjar tröttna på SMHI,kanske dags för yr.no för oss på västkusten?

  • Hej Lars! Vi har märkt att man haft problem med MacOS + Safari i de senaste versionerna.
    Vi kollar på det just nu. En sak som verkar kunna ställa till det är säkerhetsinställningarna i Safari.
    Lite beroende på om du vill blockera spårning eller ej så kan du testa att ändra inställningarna.
    Vår tjänst är byggd så att den frågar efter var din dator (IP-nummer befinner sig) och därefter visar den ort som ligger närmast. Om det inte funkar så ska det gå att söka fram orten och sen göra den till startort manuellt genom att klicka på nål-ikonen. Det verkar som det inte vill "fastna" hos dej, om jag förstår det rätt?
    Om det är ok, prova att tillåta att vår webbplats spårar dej.

    Om du har fortsatta problem så kontakta mej gärna på leif.stenbom@smhi.se och lämna ditt telnr så ringer jag upp.

    Om du inte vill ha spårningsalternativet på kan du prova att ställa in enligt bifogad bild.

    Bifogad fil:

    Leif Webbkoordinator
  • Hej!
    Jag har provat olika alternativ utan resultat. Hade liknande problem med aro.lfv.se, som nu är löst av hemsidan. Verkar som nyare applikationer inriktar sig på Explorer och Googlechrome.
    Jag kommer inte att byta webläsare, får söka väderinformation på annat håll.

    Med vänlig hälsning
    Lars Paulsson