Radarn över Sverige

har det senaste dygnet (tidigt i morse) fungerat sisådär. Just nu finns ingen täckning över västkusten när man är angelägen att kunna se när nästa omgång nederbörd drabbar oss. Det får bli DMI tills vidare.

Kommentarer

  • Hej Torsten,
    Jag är inne kollar på bilden nu och då ser jag att västkusten är med.

  • Ja, nu ja, men när jag skrev inlägget och tidigt i morse? Har du kollat hur det såg ut då. Gå bakåt och se hur det såg ut 07:30, 09:30, 10:45-11:30, 14:30, 15:00-15:30, 17:15-17:45 så förstår du nog vad jag pratar om.
    Sammanställningen av era radarbilder är alldeles för osäker för att kunna fungera som en vädertjänst. Det här problemet upplever jag som västkustbo aldrig med DMI; vad är problemet?
    Häslningar

  • Hej SMHI !
    Torsten på Kössö har helt rätt. Senaste dygnet har radarbilden
    för Sverige fungerat dåligt!!!
    Tråkigt att SMHI försöker slingra sig runt problemt genom att
    leta reda på en tidpunkt då det fungerar korrekt.
    Kvalitet betyder inte att förneka problem, kvalitet innebär att
    erkänna och åtgärda problem.
    Med vänliga hälsningar
    Börje Karlsson
    Styrsö, Göteborg

  • Tack Börje; det känns skönt med stöd från en grannö.
    Torsten

  • Hej SMHI !
    Vad gör ni åt "Radar Sverige", nu är det pinsamt dåligt.
    Nästan ingen bild visar hela Sverige.
    Återkommer till ett gammalt förslag: Lägg upp en
    ny rubrik, "Driftstörningar". Tala om när det är problem
    och tala om vad ni gör åt problemet.
    Med vänliga hälsningar
    Börje Karlsson
    Styrsö, Göteborg

  • Hej. Just nu har vi tekniska problem med våra radarbilder.

  • Hej. Jo men det förstår vi, annars hade vi inte gjort ett inlägg. Men, rakt på sak, vari består problemet och hur/när kommer ni att åtgärda det? Det är ju inte första gången samordningen av de olika radarstationernas bilder fallerar.
    Och, tala gärna om på denna tråd, när saker och ting åter fungerar. Återkoppling är viktigt.
    Hälsningar
    Torsten