Radarbilder

Tidigare kunna man se radarbilder av hela jorden och det tycker jag är väldigt intressant att se hur molnrörelserna är. Men jag hittar det inte nu. Hur hittar jag det?

Kommentarer

  • Hej igen, Jag tycker att det med nya layouten har blivit mera oöverskådligt och svårare att orientera sig på sidan. Svårt att se vad som finns och hur man hittar det. Man ska bläddra mycket. Det var bättre för. Nu ska man ta sig förbi en rad stora bilder ... Det är önskvärd med en samlad översikt.

  • Hej!

    Du tänker nog på satellitbilder (radartäckning finns bara över en mycket begränsad del av jorden), och man hittar globala sådana här:

    http://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/s...

    Det är dock bara "vår" halva av jorden man kan se.

  • Hej Hans. Ja det är just den bilden. Tycker det är roligt och intressant att få se vädret i ett större perspektiv. Ha en fortsatt god dag.
    Med vänlig hälsning
    Ole Nyrén