Namn på väderkartan

Jag saknar namn på väderkartan! Jeg hittar inte Koppom i Eda kommun där vi har våran torpstuga. Hur gör man för att hitta det?
Tack för svar på frågan!

Kommentarer

  • Vi bor i Norge och jag skriver lite svenska, inte helt okej, men håppas det är bra nog!
    När jeg nämner namn så gäller detta inte namn på orten, men hur mycket regn etc. det har kommit på Koppom sista 14 dagarna till ex.
    Vart är Koppom på kartan?

  • Nej förlåt, jag läste slarvigt och skyndade för mkt. ;-)
    Hoppas nån annan kan ge dig ett svar!

  • Hej!

    SMHI har inte längre någon station i Koppom, men däremot en automatstation (som bl.a. mäter nederbörd) i Arvika, och även en manuell nederbördsmätande station i Charlottenberg (som mäter dagligen men rapporterar månadsvis).

    Data kan man hitta här:

    http://www.smhi.se/klimatdata/Oppna-data/Meteor...

    (använd gärna någon annan webläsare än Internet Explorer i detta sammanhang)

  • Tack så mycket för info! Det så interessant ut! Jag är interesserad i meteorologi också. Jag har också sett vad vi i Norge kallar för "Kulelyn" under åskväder - en rund ljus kula som låg och rullade på en el- ledning og small när den mötte el- stolpen!

  • Hej!

    På svenska heter en sådan blixt klotblixt eller kulblixt. Ett fenomen som fortfarande väntar på sin fullständiga teoretiska förklaring!

  • www.yr.no hittar du Koppom. Du skriver in namnet på sökområdet