Lägga till favorit på Ipad....omöjligt ??

Jag har efter SMHIs uppdatering av hemsidan försökt att få in mina gamla favoriter . Jag hamnar på Stockholm som start och måste sedan skriva in varje ort som jag vill se hur vädret är .....Detta gäller min Ipad . Idag provade jag att gå in på hemsidan via min laptop/dator och se simsalabim så fungerade stjärnan till vänster om namnet . Klick på den och den blev gul = inlagd som favorit !! Klickade på häftstiftet till höger och det ställde sig i upprätt position = inlagd som startort !!
Det allra mest konstiga är att nu fungerar det att lägga in på Ipaden också !!

Kommentarer

  • Hej Thomas,
    Jag tolkar ditt inlägg som ett positivt inlägg då allt verkar fungera som du önskar och vill. Hoppas det kommer att fungera även i fortsättningen! Hör av dig annars.

  • Men det viktigaste är ju att ni testar om min erfarenhet att Ipaden inte fungerar första gången som jag försökte lägga in favorit respektive startort gäller generellt eller bara " råkade" inträffa .
    Se till att rätt beslutsfattare får informationen för vidare test och åtgärder !
    Thomas

  • Hej igen Thomas,
    Absolut, ditt inlägg skickar jag till ansvarig för tjänsten.

  • Jag får inte in startkorten i min IPad heller. Har försökt i 3dagar nu.
    På den "gamla" hemsidan gick det bra..

  • Hej på Er,
    Ansvarig för tjänsten har varit på en längre jul- och nyårsledighet men är nu tillbaka i tjänst. Svaret kan alltså dröja ett litet tag.

  • Jag har samma erfarenhet. På stationär dator inget problem, på i-pad inen reaktion på vardera stjärna eller häftstift.
    Hoppas den ansvariga är utvilad snart...

    Aino Matthis

  • Hur länge dröjer det? Jag har försökt ganska länge att få min hemort som favorit. Alla bor inte i Stockholm.

  • Lägg in det på din dator först så funkar Ipaden sedan också . Knasigt men sant !
    Thomas

  • Nej jag har haft det i datorn länge. Och hur skulle den kopplingen gå till?

  • Hej Thomas,
    "Kopplingen" du pratar om mellan dator/laptop och iPad, är det iClouds lagring av besökta länkar? Är det en Macintosh eller en PC du kör på? Vilken webbläsare använder du? Jag behöver lite mer detaljer för att kunna testa din teori.

  • Hej Aino och Kristina,
    Vilken webbläsare använder ni på iPad? Safari? Kan det vara så att ni har stängt av Platstjänster för Safari?
    På iPaden, gå till appen Inställningar, välj Intrigitetsskydd --> Platstjänster och kontrollera att Safari har valet "Vid användning" valt.

  • Hej !
    Det är en PC . Jag är inte säker på om det går via icloud . Men det sker någon form av synkronisering mellan PCn och Ipaden . Mail som deletas i den ena enheten försvinner också i den andra ! Jag har en svärson som är Microsoft specialist och som fixar min dator ,så själv vet jag inte hur kopplingen är .
    Thomas

  • Hej Thomas,
    Vilken webbläsare använder du i datorn och i surfplattan?