iPhones väder-app funkar inte

Hej! Er väder-app för iPhones har inte funkat de senaste dagarna. Häromdagen kunde man på er hemsida läsa om tekniska störningar men idag finns inget sådan angivet och ändå funkar inte appen, trots många försök och omstart av mobilen. Mkt bra app annars! 😀

Det finns ett liknande inlägg publicerat för fem timmar sedan men jag kan inte se något svar.

Mvh Kenneth Skoogh

Kommentarer

  • Vi har haft stora driftsstörningar på våra servrar men hoppas att problemen skall var lösta under senare delen av måndagen.

  • Jag och min fru har båda iPhone med SMHI appen. Min fungerar utan problem - min fru får radarbilden ok men platsfunktionen och väderinfo fungerar inte. Frun får meddelande om problem med nätanslutningen. Befinner oss i Hästveda - Skärseröd och har varierande täckning. Bredbandskollen är OK ca 1 Mbit resp 0.5 Mbit. Fruns app har installerats om utan förbättring.
    Just nu fungerar även fruns app!!!!
    Lars

  • Hej Lars,
    Felsökning pågår hela tiden, vi hoppas få full funktion under eftermiddagen.

  • Hej,
    Jag har använt mig av er app i ett år, men nu har den helt plötsligt slutat fungera. Problem?

  • Hej Eva,
    Försök med att hämta senaste versionen på marknadsplatsen.
    mvh
    Ilmar

  • Helt plötsligt slutade er väder app att fungera den har varit perfekt innan. Nät verks åtkomst saknas står det. Men så är inte fallet. Har nätverk som fungerar bra på min mobil. Mycket irriterande och jag har testat att ominstallera

  • Hej Mona,
    Antar att du menar vår app för Androidtelefoner. Vi hade ett problem from fredag em. Felet blev åtgärdat lördag morgon och sedan dess fungerar det som det ska. Om du fortfarande har problem så maila till vår kundtjänst kundtjanst@smhi.se
    mvh
    Ilmar

  • Jag har IOS 7.1.1 på min iPhone. När jag startar SMHI-appen stänger den sig efter några sekunder. Den är fortfarande igång, jag kan hämta upp den med dubbelklick men den stänger igen efter några sekunder. Är problemet känt?

  • Hej Harald,
    Jag har hört om liknande problem och då har det handlat om att man har haft en gammal version av appen. Kolla för säkerhets skull på appstore att du har senaste versionen 1.4.2 och avinstallera den gamla. Om du fortsatt har problem kontakta vår kundtjänst.
    mvh
    Ilmar

  • Tack! Nu ser det ut att fungera. Jag hade lite problem med att den gamla versionen fanns som backup i "molnet" och iPhonen ville ladda ned den i stället för den på appstore. Till slut verkar den ändå ha laddat hem rätt version 1.4.2. Obekant varför.