Hur menar ni nu???

Ibland är era prognoser väldigt märkliga, också ofta med stavfel och dylikt. Trots att ni borde ha stavprogram installerat, eller är era datorer för gamla för det?
Denna prognos tog jag från er webbplats dags dato 2015 08 04 kl 05.25 och det är dagens prognos:
PROGNOS FÖR GOTLAND
Mest soligt
Mest klart inatt och ca 10 grader. I morgon soligt med en del höga moln och 19-23 grader. Växlande vind, i morgon omkring ost.

När ni på ett annat ställe skriver detta för 2015 08 05:
PROGNOS FÖR GÖTALAND
Regn som passerar åt nordost. Risk för åska. Under eftermiddagen uppklarnande men i norr någon enstaka skur. 20-25 grader. Sydostlig vind som vrider till sydväst.
Prognosen utfärdad kl. 03.55, 2015 08 04 .

Detsamma gäller kulingvarning. Dygnsprognosen kan vara kuling, men inget om detta i tiodygnsprognosen, fast det är samma datum???

Bifogad fil:
https://kundo.se/site_media/attachment/forum_48...

Kommentarer

  • Hej Per-Erik
    Tråkigt att du inte funnit texterna tillfredsställande. Uppenbarligen är den första texten från måndagen. Så när det står ”i morgon” avses tisdagen. Den andra gäller onsdagen med regnområdet som kommer in västerifrån. Jag vet inte riktigt vad som hänt, om det var så att dagens text ännu inte lagts ut (den läggs vanligen ut före kl 6 men kl 5.25 kan det vara så att den ännu inte är uppdaterad) eller om gårdagens text av misstag kommit med även i dagens textpublicering. I så fall är det ett misstag som naturligtvis inte bör hända och som vi beklagar.
    Stavfel händer tyvärr ibland, trots stavningskontroll, och får tillskrivas tidsbrist i redigeringen. Vi försöker minimera dessa men kan säkert bli bättre på det. Till sist, vad gäller det där med kulingarna är det svårt att svara utan ett konkret exempel.
    Med vänlig hälsning
    Lars Knutsson
    SMHI