Gamla sidan tillbaks!

Nu ikväll var den gamla sidan tillbaks och allt strul från morgonen verkar vara borta! Bra beslut. Låt den nya sidan vila i frid.

Kommentarer

  • Hej Olle,

    Störningar på smhi.se

    I samband med skiftet till ny vädertjänst så kommer det vara en del störningar. Det kan hoppa fram och tillbaka mellan den nya och gamla tjänsten. Vi beklagar detta.
    Ditt inlägg är taggat som en synpunkt och ansvariga tittar på ditt inlägg.

  • Tidigare kunde man klicka fram en dag i taget (eller kan man det nu också fast jag inte hittat den funktionen?) det var väldigt bra.

  • Saknar gamla sidan som jag upplevde mer lättnavigerad. Mina favoritorter har försvunnit och det går inte att lägga in nya men det måste vara en bugg.

  • Jag vill ha tillbaka den gamla funktionen BETA-Sverigeväder!
    Jag gillade när man kunde stega framåt timme för timme.

  • Nya sidan fungerar inte i Internet Explorer 11 och windows 8. Använder jag Chrome som webbläsare så fungerar det men inte med IE11

  • Hej på Er,
    Den gamla sidan ligger kvar ett tag till. Den hittas via denna länk:

    http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land

  • Intressant att så många upplever en del av de tidigare funktionerna som bättre, men inte får gehör på varken det ena eller andra sättet...
    Rune

  • Hej Rune,
    Ja, vi får in massor med inlägg med synpunkter som vi är tacksamma för. Alla inlägg taggas och går till utvecklingsteamet som läser och begrundar alla inlägg. En sak som fått prio på att förbättras är alla negativa inlägg rörande diagrammen.

  • Hej Torny!
    Tack för svar.
    Det var roligt att höra. Då ser vi framemot ett mer lättanvänt diagram. Jag som bonde och har dessutom fritidssysselsättning som anknyter till flygning har tidigare haft stor hjälp av det förra sättet att presentera prognoserna. Nu har jag gått över till annan vädersida. Hoppas jag får anledning att återkomma.
    Rune

  • Per, när du använder IE11 och Win 8, vad är det som inte funkar? Får du inte fram något över huvud taget, eller är det vissa funktioner som krånglar?

    Leif Webbkoordinator
  • Det blir några ikoner mitt på webbsidan, 10dygnsprognosen, diagram och väderöversikt. Dessa ligger precis mitt på skärmen och resten fattas och sidan laddas inte korrekt och går inte att använda. Har en skärmdump men det går inte att bifoga den.

  • Gamla sidan tillbaks önskar jag också!! 😀 Dessa "bulliga" siffror och figurer gör det svårläst + att jag saknar att kunna se alla dagars detaljer på en och samma gång. Mer överskådligt! /A

  • Hej igen! Nu upplever jag er sida mycket bättre igen, tack för att ni lyssnat på oss.

  • Hej!

    Bra att du tycker sidan förbättrats. Mycket handlar det också om att vänja sig vid en ny sida.

  • Ja, absolut men i detta fallet gällde det ju funktionerna. Men - "slutet" gott allting gott...

  • Hej! Det var bättre förr (före igår)!
    Prognosdiagramet hamnar jämt längst ner och det blir ett evigt skrollande.

  • Nu från och med igår ser jag endast kartan över området men inte namn på området ,inga sol eller moln ingenting bara grön karta. Varför
    Hälsningar Annie

  • Hej,
    Det beror på att det dök upp en bugg vid en uppdatering, som gjorde att sidan inte lästes in ordentligt.
    Vi har nu åtgärdat det och sidan skall fungera igen.
    Hälsningar