Gamla sida tillbaks! Är det beröm det?

Vänd på ordningen på "vanliga problem-sidan" och "beröm-sidan" så man ser de aktuella inläggen först och inte som på "beröm-sidan" toppar med tre år gamla inlägg. Jag kan inte se att de är relevanta för den aktuella debatten om den nya sidan annat än att ge sken av att fler är positiva till den. Det kanske också vore bättre att ha en "kritik-sida" så att man kan skilja på handhavandeproblem och problemkonceptet: nya sidan. Ja, det var bättre förr då kunde jag se var de orter jag reste mellan låg på kartan. Det gick snabbt och lätt klicka mellan dem och mina ungefärliga restider och få en bra överblick. Jag kunde då också se om det fanns risk för dimma. För mig har den nya sida verkligen blivit en problemsida speciellt som jag inte kan hitta många konstruktiva svar på inläggen, mest försvar.

Kommentarer

  • Hej!

    Du kan fortfarande använda den gamla sidan om du föredrar den:

    http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/vade...

  • Den gamla sidan med 10-dygnstabeller och diagram finns här:

    http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land...?

  • Tack för länken till den gamla sidan!
    Nu kan jag fortsätta att använda SMHI....förhoppningsvis ett bra tag till men ta för guds skull inte bort den här länken/gamla sidan!

  • Tack Mattias för länken till gamla sidan!
    Nu slapp jag leta mig fram i länken från Kundtjänst.

  • Hoppas ni låter gamla sidan leva kvar. Den är ett nummer tydligare. Ni skulle också kunna komprimera det nya diagrammet på höjden och flytta ned molnen så blir det lika bra som det gamla ;-)

    Jag syftar till följande sida (fast med byvind ikryssat):
    http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land...

  • Äntligen!! Hittade den gamla sidan och kan titta på vädret igen utan att bli irriterad över dessa nissar som skall ändra på sidor för ändrandets egen skull och struntar fullständigt i att det blir till det sämre......

  • Hej Görel,
    Bra att du hittade den gamla sidan samtidigt är det lite tråkigt att du kallar vårt utvecklingsteam för nissar. Vi har fått många positiva reaktioner på den nya sidan.

  • Tack för att ni har kvar den gamla sidan, trivs bättre med den 😀

  • Tidigare kollade jag smhi.se varje dag. Den nya sidan är en klar försämring, tycker inte alls om den!