Finns det verkligen ingen norrlänning på SMHI?

Verkar vara ett krav att man är skåning eller smålänning åtminstone måste r´en skorra innan man får presentera vädret i TV.

Skärpning! Det är dags för en trygg norrlänning att presentera vädret i TV. så blir det varmare.

Kommentarer

  • Hej Hans,
    Om du har synpunkter på meteorologernas presentationer i TV så får jag hänvisa dig till de olika TV-kanalerna. Dom har egna anställda meteorologer och är således inte SMHIs anställda.

  • Instämmer! Det är högst egendomligt att en extremt stor andel av presentatörerna i TV talar olika varianter av skånska. Det tycks vara ett anställningskrav.

  • Hej!

    Det är, som sagt, ingen fråga för SMHI. SVT har sina meteorologer och TV4 har sina meteorologer, på samma sätt som SMHI har anställda meteorologer.