Felaktig prognos??

Jag fattar inte detta.
Prognosen som var uppdaterad för en minut sedan (onsdag kl 10:01) visar att det ska vara klart till halvklart i det lilla samhälle där jag bor men då jag ser ut genom fönstret är det igenmulet och ett sakta snöfall och någon centimeter nyfallen snö på marken.
Prognosen visar strålande solsken onsdag, torsdag och fredag.

Hur kan det bli så fel?