Era websidor verkar ha problem.

Hej! Jag är inne på er app flera gånger varje dag. Sen en tid tillbaka hänger den sig hela tiden och meddelar att det är fel på uppkopplingen. Även er vanliga websida står ofta och tuggar och verkar ha problem att visa den sida jag har bokmärkt (5-dygn Sthlm). Jag sitter på en ny mac med Firefox. Min telefon är iPhone 6. Hoppas ni får ordning på det.

Kommentarer

  • Hej Jonas,
    Kvarstår problemen för dig? Jag tror att rådet skulle vara att avinstallera och sedan installera på nytt igen.

  • Hej,

    Problemet kvarstår tyvärr efter nyinstallering. Men det är mest påtagligt när jag är hemma på mitt eget wifi, då får jag "Datahämtningen misslyckades" när jag vill kolla prognosen i appen. Wifi fungerar felfritt i övrigt och det går att komma in på SMHI via mobilsiten, men inte appen.

  • Har exakt samma problem måste vara en bugg i appen enormt frustrerande!!!

  • Det här hände också mig hela tiden (iOS). Gett upp och raderat appen.

  • Hej! Både på hemsidan och i appen så försvinner radarområdet för västra götaland och därkring när man vill kika på radar/blixt. Enda gången jag ser radarn är om jag väljer Radar Norden. Det har varit så nu i ett par månader.

  • Hej Jonas, Nisse123 och Petter,
    Vi har tidigare haft en del problem med dataleveransen ut till hemsida och app, men sen en tid tillbaka ska allt fungera normalt. Jag har inte personligen upplevt liknande problem. Appen har några "kända buggar", men dataleveransen ligger utanför appens ansvarsområde.

  • Hej Emma,
    Radaranläggningarna på Västkusten håller just på att uppgraderas, därför kan det den närmsta tiden uppstå driftavbrott, se information i högerspalten på http://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/r...

  • Får plötsligt upp följande meddelande var gång jag startar sidan: WarningManager is not defined.
    Detta oavsett vilken webläsare jag använder.

    Vad är WarningManager?

  • Får också upp en ruta med WarningManager. Så var det inte förut!

  • Hej olof och Lennart,
    Det beror på att vår gamla vädertjänst använder ett plugin (WarningManager), något som vår nya vädertjänst (på startsidan) inte har. Felmeddelandet är rapporterat till teamet bakom den gamla vädertjänsten.

  • Appen verkar ha problem efter iOS 9.3 uppdatering på iPad. Fungerar inte längre.

  • Hej!
    Jag har samma problem som Jonas beskriver. Sitter på ny Mac med Safari, och kan inte komma åt er hemsida. På iPad fungerar det inte heller, ej heller med er app. Problem med kompatibilitet med Apple?

  • Hej Per Gunnar och Camilla,
    Vi hade en del bekymmer med dataleveransen förra veckan, nu ska allting vara löst och fungerande igen. Vi beklagar verkligen!

  • Och idag, onsdag 6 april, har tiodygnsprognosen bara nio dagar. Först kommer idag, sedan kommer fredag 8 april.
    Ni borde verkligen sätta upp högre krav på ert webbteam!

    Bifogad fil:

  • Hej Petra,
    Webbutvecklarna sitter just nu och försöker lösa buggen.
    Tillsvidare går det att lösa problemet genom att ladda om sidan.

  • Hej Petra,
    Felet är nu löst, nu försvinner inte dygnet efter det dygn man minimerar.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.