Kan jag använda Sprayfärg textil på mitt canvas-tält?

Hej
Jag har ett stort canvas-tält som tyvärr blivit missfärgat på insidan. Jag undrar om er Sprayfärg textil med art nr 8053-1000 fäster på canvas och om den är giftfri så fort den torkar, då det är ett tält. Och såklart om ni tror att produkten kan täcka de mörka småfläckar som uppkommit.
Tacksam för svar
Vänligen, Sophie
Sophie

Kommentarer

  • Hej, Sophie
    Du skall kunna använda denna spray på canvas, inga problem. Färgen lägger sig på den textila ytan, så risken är dock att du får ett fläckigt utseende, om inte den textila ytan har exakt samma färg som sprayen.
    Var ute när du sprayar, då gasen i flaskan kan vara irriterande, läs här.
    När färgen härdat ordentligt, säg ett par dygn, så är den som en "vanlig" akrylfärg, alltså ingen fara att vara nära.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör