Färgar Roc Narvsvärta av sig?

Hej,
Tidigare då jag färgat läder med narvsvärta så har jag använt Roc laederfinish S20 (färglös vaxpolish) som efterbehandling för att få försegling samt lyster. Ni menar att det räcker med att smörja in med läderfett. Stämmer detta, dvs man behöver inte försegla färgen på annat sätt för att slippa avfärgning?
Mackan

Kommentarer

  • Hej, Mackan
    Ett läder som färgats in med narvsvärta ska inte färga av sig, då färgen går in helt och hållet i lädret. Om den ytan som färgats in skall kunna sittas på med vita byxor, skulle jag nog använda detta skydd för att vara helt på den säkra sidan.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör