Kan jag använda gummipensel till latex?

Hej, Jag har en fråga om: "Gummipensel 5-pack, Kan användas för att skapa strukturer och texturer. Art.nr 6287-0000". Jag ska måla med latexmjölk, zombiehänder och likn. Vanliga penslar förvandlas till "gummiklumpar". Tror du att dessa penslar skulle fungera?
Maritha

Kommentarer

  • Hej, Maritha
    Det tror jag skulle fungera fint. Med vår Formlatex special kan du börja med att doppa ditt objekt de första lagren, för att sedan fortsätta med pensel. Börjar det fästa på gummipensel, så kan man ju snabbt få bort det genom att torka med papper, eller så tar man bort det när det torkat, betydligt lättare att få bort det ifrån en gummipensel än en vanlig pensel. Lycka till!
    Madeleine Kreatör