Vilket mellanlägg är limbelagt?

Hej!
Jag letar efter ett påpressbart (limbelagt) mellanlägg att ha i tex grytlappar. I beskrivningar står det tex formvlieseline.
Är denna produkt påpressbar? Volymvlieseline 249
Eller kan ni rekommendera någon annan produkt som man kan pressa på och är tillräckligt tjock och värmeisolerande för grytlappar. Det är ok om man måste ta dubbla lager för att uppnå lite tjockare lager, men det viktiga är att den går att stryka fast.
Mvh Helene, Kärrdalsskolan

Kommentarer

  • Jag tror att det är ett grillfoder du behöver. Dock är det ej limbelagt, men du ska bara behöva ett lager.
    Madeleine Kreatör
  • Hej!
    Nej grillfoder har vi provat och det måste ju sys med i sömmarna. Blir för tjockt när flera lager ska sys ihop.
  • VV 249 är inte limbelagt, men denna volymvlieselin har lim på båda ytorna och är ca 3 mm tjock. Jag vet dock ej hur det är med värmeisoleringen, men som jag förstod det så var den av sekundär betydelse.
    Madeleine Kreatör