Kan man skära med laser i linoleum?

Hej kan man använda eran linoleumplatta i en laser? (Gravering samt skära)

Kommentarer

  • Hej,
    Detta är dessvärre inget vi provat på så vi har ingen information kring det. Du får i så fall prova och se men det är inget vi kan gå i god för att det ska fungera tyvärr.
    Caroline Marknadschef
  • Jag var lite otydlig nu när jag tänker efter, rätt fråga kanske ska vara om ni har någon innehållsförteckning på detta material?
    Tex skära gravera pvc med laser ger upphov till farliga gaser.
  • Då ska vi komtakta tillverkaren och ser om vi kan få innehållsförteckning. Återkommer så fort de svarat.
    Caroline Marknadschef
  • Hej igen,
    Enligt leveranstörens beskrivning: "Floor covering based on a binder composed of linseed oil and (natural) rosin, mixed with wood flour and limestone and pressed on a jute backing."
    Det låter inte som att detta ska ge upphov till några farliga gaser.
    Caroline Marknadschef