Hur färgar jag till mohognybrun?

Hej, Är Liberon Black Bison Antikvax - mahognybrun - anpassad till mahognyträ eller är det färgpigment motsvarande mahogny i denna produkt? Tack på förhand! Vänligen
Malin
Malin Borelius

Kommentarer

  • Hej, Malin
    Jag är inte riktigt säker på svaret på denna fråga. Min kollega som köper in denna produkt är tyvärr inte här denna vecka, men jag skall försöka att svara dig så korrekt som möjligt. Den står i texten till denna produkt att " Tänk på att slutresultatet kan skilja sig från bilden beroende på vilket träslag som använts."
    Utifrån detta skulle jag tro att den är anpassad efter de olika träslagen som de skall efterlikna. Lägger du vaxet mahognybrun på ett ljust träslag, som furu eller björk, så blir det inte mahognybrunt, utan en ljusare ton.
    Hoppas att mitt svar var till hjälp, annars får du höra av dig igen.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör