Kan man bleka rottingväv?

Hej,

Vi har köpt en skänk där luckorna är klädda i rottingväv. Rottingväven var gulare än jag trodde, så nu undrar jag om ni vet om man kan bleka rottingväven på något sätt? Önskar få dem mer åt det ljusa hållet än det gula.?
Nina

Kommentarer

  • Hej Nina,
    Jag ber våra kreatörer kika på din fråga och återkomma med ett korrekt svar efter semestern.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef
  • Hej Caroline,

    Tack så mycket.
    Kan tillägga att det är konstrotting som jag önskar göra i annan färg.
    Jag avvaktar svar då 😀
    Mvh,
    Nina

  • Hej, Nina
    Tack för ditt tillägg där, då är bara frågan vad det är för typ av material...någon typ av plast? Jag har svårt att tro att det skulle gå att bleka den då, kanske är det så att det skulle gå att spraymåla väven, så att du får den i önskad kulör. Om det är ett alternativ för dig så hittar du ​sprayfärgen​​​
    Madeleine Kreatör