Kan man bleka rottingväv?

Jag har rottingväv i luckorna i ett skåp, rottingen går åt det gula hållet, går det att bleka den för att få den ljusare och mindre gult?
Louise

Kommentarer

  • Hej, Louise
    Vi har inget blekmedel och tror inte heller att det finns något blekmedel som kan ta bort den gula ton i naturmaterial som uppkommer efter tid.
    Det jag kan rekommendera är en lackbets,  denna finns i en vit ton, som skulle kunna tona ner det gula. Jag vill tipsa dig om att prova på en liten undanskymd del, då det är svårt att veta hur resultatet blir. Lägg på lackbetsen med en svamp eller Snappy. Lägg endast på i ett lager.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör