Giftfri färg i glasspinnarna?

Det finns glasspinnar i olika färger. Är färgen giftfri? Tack på förhand

Kommentarer

  • Det är dem sannolikt men jag har ställt frågan till tillverkaren för säkerhets skull. Återkommer när vi fått svar från dem.
    Peter VD
  • Hej, jag är nyfiken på samma fråga och undrar om du nu har något svar?
  • Hej Lisa,
    Jag ska dubbelkolla detta igen men inköp och återkommer så snart jag kan. På grund av julledigheten kan det dock dröja något längre än vanligt.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef
  • De är i trä och infärgade med en giftfri färg. De är dock inte godkända för att använda med livsmedel så om man vill göra glass med dem så sker det på eget ansvar.
    Peter VD