Vilket material innehåller "försilvrade" hattpinnar och öglepinnar?

Hej!
Jag undrar ifall era s.k. försilvrade hattpinnar och öglepinnar är silverpläterade med sterling silver eller ifall de bara är silverfärgade så att säg. Och i sådana fall; vad är själva stavarna gjorda av under lagret?
Mvh
Mira

Kommentarer

  • Hej, Mira
    Dessa produkter är försilvrade med sterlingsilver, så ytan består alltså av silver. Materialet under är metall, men variera mellan koppar och mässing. De är givetvis nickelsäkra, godkänd enl. Kemikalieinspektionens föreskrift (KIFS 1998.8 § 9)
    Madeleine Kreatör