Vilket läder ska jag använda på armstöd?

Har köpt rottingfåtöljer som jag vill restaurera. De har flätat skinn (ca 5 mm brett band) på armstöden i dåligt skick. För att göra ny flätning, vad ska jag satsa på för material? Om skin, kan jag använda lask rem då?  Mvh Linda

Kommentarer

  • Vi har laskrem, men den tror jag är för skör, den går av om man drar lite för kraftigt. Jag skulle satsa på ett getskinn och skära till remmarna själv. Det finns remskärare men du kan använda linjal, kniv och skärmatta också.
    Madeleine Kreatör