Hur färgar man ett skinnställ, motorcykeljacka?

Hej, jag har en helt ny motorcykeljacka i skinn, svart med oxblodsfärgade armar som jag vill få svarta. Färgen på denna jacka sägs bleka relativt snabbt i solen men det känns som att den är ytbehandlad. Hur går jag till väga?
Närvsvarta har jag hört tränger in bra i läder men kanske behövs någon form av för- och efterbehandling eller annat medel som ni rekommenderar?

Kommentarer

  • Narvsvärtan är främst för naturella, obehandlade läder och skinn, men kan vara värt ett försök. Förbehandla med läderrengöring och du kan lägga på ett skyddande lager med Satin gloss spray efteråt. Om du vill få en mer täckande yta kan du pröva lädertäckfärg. Den lägger sig ovanpå lädret och du för- och efterbehandlar på samma sätt och med samma produkter som narvsvärtan.
    Madeleine Kreatör